Δευτέρα, 07 Φεβρουαρίου 2022 17:02

ΟΑΕΔ: Νέα προγράμματα απασχόλησης για το 2022 με στόχο 86.000 νέες θέσεις εργασίας

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Με 11 νέα προγράμματα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» και του ΕΣΠΑ

Νέα προγράμματα απασχόλησης εκπονεί για φέτος ο ΟΑΕΔ, με σκοπό την περαιτέρω ενίσχυση της αγοράς εργασίας, όπως αναφέρει ο διοικητής του Οργανισμού, Σπύρος Πρωτοψάλτης.

«Μετά το ρεκόρ των 50.000 νέων θέσεων εργασίας, που δημιούργησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο ΟΑΕΔ ξεκίνησε το 2022 εξίσου δυναμικά, με την υλοποίηση μιας "νέας γενιάς" ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης με 86.000 επιδοτούμενες νέες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Οι δράσεις αυτές αφενός βοηθούν τις επιχειρήσεις να αυξήσουν το προσωπικό τους και αφετέρου δίνουν την ευκαιρία σε ανέργους να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας», δηλώνει ο κ. Πρωτοψάλτης.

Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, πρόκειται για 11 νέα προγράμματα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» και του ΕΣΠΑ, που επιδοτούν την πρόσληψη ανέργων σε 62.000 νέες θέσεις πλήρους απασχόλησης, με προϋπολογισμό που θα ξεπεράσει τα 580 εκατ. ευρώ, καθώς και οκτώ ανοικτά προγράμματα με 24.000 νέες θέσεις εργασίας.

Ειδικότερα, ο κ. Πρωτοψάλτης αναφέρει ότι, ήδη, στις 17 Ιανουαρίου, ξεκίνησαν οι ηλεκτρονικές αιτήσεις για το πρώτο από τα 11 νέα προγράμματα, το οποίο αφορά στην επιχορήγηση επιχειρήσεων για την απασχόληση 4.000 ανέργων, ηλικίας 30 ετών, στις Περιφερειακές Ενότητες του Δυτικού Τομέα Αθηνών, της Δυτικής Αττικής και του Πειραιά, καθώς και στη Διοικητική Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με έμφαση στις γυναίκες. Με συνολικό προϋπολογισμό 26 εκατ. ευρώ, το 12μηνης διάρκειας πρόγραμμα επιχορηγεί κάθε πρόσληψη με ποσά που κυμαίνονται από 467 ευρώ μηνιαία (5.598 ευρώ ετήσια) για ανέργους 50 ετών και άνω, έως 700 ευρώ μηνιαία (8.397 ευρώ ετήσια) για άνεργες γυναίκες 30 ετών και άνω. Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται, μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου.

Στις 27 Ιανουαρίου, ξεκίνησαν οι αιτήσεις για τον Γ΄ κύκλο επιδότησης 7.000 νέων θέσεων εργασίας για ανέργους 30 ετών και άνω στις Περιφέρειες Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης, Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Κεντρικής Μακεδονίας, με έμφαση σε μακροχρόνια ανέργους και ανέργους 50 ετών και άνω. Η διάρκεια της επιδότησης είναι 12 μήνες και τα ποσά της επιχορήγησης κυμαίνονται από 473 ευρώ μηνιαία (5.676 ευρώ ετήσια) για ανέργους, ηλικίας έως και 49 ετών, έως 710 ευρώ μηνιαία (8.520 ευρώ ετήσια) για τους μακροχρόνια ανέργους 50 ετών και άνω.

Επιπλέον, συνεχίζονται, μέχρι τις 11 Φεβρουαρίου, οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απασχόλησης 5.000 ανέργων 30 ετών και άνω, με έμφαση στις γυναίκες, συνολικού προϋπολογισμού 32 εκατ. ευρώ, στις Περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας, Ιονίων Νήσων, Πελοποννήσου, Βόρειου Αιγαίου και Κρήτης, με ποσά επιχορήγησης μισθού και ασφαλιστικών εισφορών που κυμαίνονται από 467 ευρώ μηνιαία (5.598 ευρώ ετήσια) για ανέργους, ηλικίας 30-49 ετών, έως 700 ευρώ μηνιαία (8.397 ευρώ ετήσια) για άνεργες γυναίκες 30 ετών και άνω.

Οι επιχειρήσεις υποβάλλουν την αίτησή τους, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων του υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων (ependyseis.gr/mis). Κατόπιν, οι εργασιακοί σύμβουλοι του ΟΑΕΔ θα υποδείξουν στην επιχείρηση υποψηφίους, σύμφωνα με την κατηγορία ανέργου, την ειδικότητα και τα απαιτούμενα προσόντα και η επιχείρηση θα επιλέξει μεταξύ των υποψηφίων για την πρόσληψη. Στις παραπάνω δράσεις δεν υπάρχει δέσμευση απασχόλησης, μετά το τέλος του προγράμματος και προβλέπονται απλουστευμένες και ταχύτερες διαδικασίες ένταξης και αποπληρωμής, ενώ στην επιχορήγηση του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους συμπεριλαμβάνονται και τα αντίστοιχα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα και επιδόματα αδείας.

Ταυτόχρονα, υλοποιούνται δράσεις στο πλαίσιο της δίκαιης μετάβασης στη μεταλιγνιτική εποχή και, συγκεκριμένα, πρόγραμμα επιδότησης της εργασίας για την πρόσληψη 3.400 ανέργων, πρώην εργαζομένων σε επιχειρήσεις που επλήγησαν από τις επιπτώσεις της απολιγνιτοποίησης, συνολικού προϋπολογισμού 48 εκατ. ευρώ, καθώς και πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας 2.000 νέων ανέργων στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας (1.450 θέσεις) και στην Περιφέρεια Πελοποννήσου (550 θέσεις), συνολικού προϋπολογισμού 14 εκατ. ευρώ.

Ανοικτά παραμένουν και τα προγράμματα απασχόλησης μακροχρόνια ανέργων 55-67 ετών, απασχόλησης ανέργων από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, επιταγής επανένταξης στην αγορά εργασίας, καθώς και το πρόγραμμα δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας, με έμφαση στην ψηφιακή οικονομία και στις γυναίκες, που δίνει μια δεύτερη ευκαιρία σε όσους διέκοψαν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα να δημιουργήσουν μια νέα επιχείρηση και να επανενταχτούν στην αγορά εργασίας.

Τα νέα προγράμματα απασχόλησης αναλυτικά

Τα νέα προγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ περιλαμβάνουν δράσεις απασχόλησης για:

  • 20.000 νέους ανέργους για απόκτηση εργασιακής εμπειρίας (για 7 μήνες, 100% επιδότηση).
  • 10.000 μακροχρόνια άνεργους άνω των 45 ετών σε περιοχές θύλακες υψηλής ανεργίας (12-18 μήνες, 653-746 ευρώ μηνιαία επιδότηση).
  • 10.000 άνεργους που αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξή τους στην αγορά εργασίας (12-24 μήνες, 700-750 ευρώ μηνιαία επιδότηση).
  • 5.000 άνεργους στους τομείς της πράσινης οικονομίας, με έμφαση στις γυναίκες (15 μήνες, 700 ευρώ μηνιαία επιδότηση).
  • 4.000 άνεργους για δημιουργία επιχειρήσεων στην ψηφιακή οικονομία (12 μήνες, 14.800 ευρώ επιδότηση).
  • 3.400 ανέργους στο πλαίσιο της απολιγνιτοποίησης (12-18 μήνες, έως 933 ευρώ μηνιαία επιδότηση).

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διοικητής του ΟΑΕΔ Σπύρος Πρωτοψάλτης, υπογραμμίζει:

«Ο ΟΑΕΔ εστιάζει στις ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης, αξιοποιώντας την ευρεία εργαλειοθήκη και τεχνογνωσία του, για να στηρίξει τους ανέργους και ιδιαίτερα όσους αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα εμπόδια εργασιακής επανένταξης, όπως είναι οι νέοι, οι άνεργοι μεγαλύτερης ηλικίας, οι γυναίκες, οι μακροχρόνια άνεργοι και οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας "Ελλάδα 2.0", ο ΟΑΕΔ προχωράει στην υλοποίηση νέων στοχευμένων προγραμμάτων επιδότησης της εργασίας που προσφέρουν ισχυρά κίνητρα στις επιχειρήσεις, ώστε να δημιουργήσουν νέες θέσεις πλήρους απασχόλησης. Ο ρόλος του ΟΑΕΔ είναι κομβικός για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, αλλά και της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας και γι' αυτό οι δράσεις μας έχουν στο επίκεντρο την ταχύτερη ένταξη ή επανένταξη των ανέργων στην αγορά εργασίας και όχι μόνο την προσωρινή οικονομική στήριξή τους, μέσω παροχών».

Πηγή: Cnn.gr - AΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI/ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 07 Φεβρουαρίου 2022 13:46

Σχετικά Άρθρα

  • Το πείραμα της Ισλανδίας με την 4ήμερη εργασία – Τι αποτελέσματα είχε
    Το πείραμα της Ισλανδίας με την 4ήμερη εργασία – Τι αποτελέσματα είχε

    Η Ισλανδία σημείωσε ταχύτερη οικονομική ανάπτυξη από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και το ποσοστό ανεργίας της είναι ένα από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη

    Η οικονομία της Ισλανδίας σημειώνει καλύτερες επιδόσεις από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες μετά την εθνική καθιέρωση μιας μικρότερης εργάσιμης εβδομάδας χωρίς απώλειες στους μισθούς, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη.

    Μεταξύ 2020 και 2022, το 51% των εργαζομένων στη χώρα είχε αποδεχτεί την προσφορά για μικρότερες ώρες εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της τετραήμερης εβδομάδας, βρήκαν δύο δεξαμενές σκέψης, λέγοντας ότι το ποσοστό είναι πιθανό να είναι ακόμη υψηλότερο σήμερα.

    Πέρυσι, η Ισλανδία σημείωσε ταχύτερη οικονομική ανάπτυξη από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και το ποσοστό ανεργίας της είναι ένα από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, σημείωσε το Ινστιτούτο Αυτονομίας στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισλανδική Ένωση για την Αειφορία και τη Δημοκρατία (Alda).

    «Αυτή η μελέτη δείχνει μια πραγματική ιστορία επιτυχίας: οι μικρότερες ώρες εργασίας έχουν γίνει ευρέως διαδεδομένες στην Ισλανδία… και η οικονομία είναι ισχυρή σε μια σειρά από δείκτες», δήλωσε ο Gudmundur D. Haraldsson, ερευνητής στην Alda.

    Σε δύο μεγάλες δοκιμές μεταξύ 2015 και 2019, οι υπάλληλοι του δημόσιου τομέα στην Ισλανδία εργάζονταν 35-36 ώρες την εβδομάδα, χωρίς μείωση των αποδοχών. Πολλοί συμμετέχοντες είχαν προηγουμένως εργαστεί 40 ώρες την εβδομάδα.

    Οι δοκιμές αφορούσαν 2.500 άτομα – περισσότερο από το 1% του ενεργού πληθυσμού της Ισλανδίας εκείνη την εποχή – και είχαν ως στόχο τη διατήρηση ή την αύξηση της παραγωγικότητας με παράλληλη βελτίωση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η παραγωγικότητα παρέμεινε η ίδια ή βελτιώθηκε στους περισσότερους χώρους εργασίας, ενώ η ευημερία των εργαζομένων αυξήθηκε «δραματικά» με μια σειρά μέτρων, από το αντιληπτό άγχος και την εξουθένωση μέχρι την ισορροπία υγείας και επαγγελματικής ζωής, σύμφωνα με το CNN.

    Μετά τις δοκιμές, τα ισλανδικά συνδικάτα διαπραγματεύτηκαν μειώσεις των ωρών εργασίας για δεκάδες χιλιάδες μέλη τους σε όλη τη χώρα.

    Ισλανδία: Ένα success story

    «Αυτή η μελέτη δείχνει μια πραγματική ιστορία επιτυχίας: οι λιγότερες ώρες εργασίας έχουν γίνει ευρέως διαδεδομένες στην Ισλανδία… και η οικονομία είναι ισχυρή σε διάφορους δείκτες», δήλωσε ο Gudmundur D. Haraldsson, ερευνητής της Alda.

    Σε δύο μεγάλες δοκιμές μεταξύ 2015 και 2019, οι υπάλληλοι του δημόσιου τομέα στην Ισλανδία εργάστηκαν 35-36 ώρες την εβδομάδα, χωρίς μείωση των αποδοχών. Πολλοί από τους συμμετέχοντες εργάζονταν προηγουμένως 40 ώρες την εβδομάδα.

    Στις δοκιμές συμμετείχαν 2.500 άτομα -περισσότερο από το 1% του ενεργού πληθυσμού της Ισλανδίας εκείνη την περίοδο- και είχαν ως στόχο τη διατήρηση ή την αύξηση της παραγωγικότητας με παράλληλη βελτίωση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

    Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η παραγωγικότητα παρέμεινε η ίδια ή βελτιώθηκε στους περισσότερους χώρους εργασίας, ενώ η ευημερία των εργαζομένων αυξήθηκε «δραματικά» σε μια σειρά μετρήσεων, από το αντιληπτό άγχος και την εξουθένωση μέχρι την υγεία και την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

    Μετά τις δοκιμές, τα ισλανδικά συνδικάτα διαπραγματεύτηκαν μειώσεις των ωρών εργασίας για δεκάδες χιλιάδες μέλη τους σε ολόκληρη τη χώρα.

    Η ανάπτυξη

    Το 2023, η οικονομία της Ισλανδίας επεκτάθηκε κατά 5%, ένας ρυθμός ανάπτυξης δεύτερος μετά τη Μάλτα μεταξύ των πλούσιων ευρωπαϊκών οικονομιών, σύμφωνα με το τελευταίο World Economic Outlook του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου , που δημοσιεύθηκαν νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. Αυτό είναι πολύ υψηλότερο από τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης της χώρας που ήταν σχεδόν 2% κατά τη δεκαετία μεταξύ 2006 και 2015.

    Ωστόσο, το ΔΝΤ προβλέπει σημαντικά βραδύτερη ανάπτυξη στην Ισλανδία φέτος και το επόμενο έτος.

    «Η ανάπτυξη αναμένεται να μειωθεί … το 2024 λόγω της περαιτέρω εξασθένησης της εγχώριας ζήτησης και της επιβράδυνσης της αύξησης των τουριστικών δαπανών», ανέφερε ο οργανισμός για την εξαρτώμενη από τον τουρισμό οικονομία σε αξιολόγηση τον Ιούλιο.

    Το χαμηλό ποσοστό ανεργίας της Ισλανδίας είναι «ένας ισχυρός δείκτης της ζωτικότητας της οικονομίας», ανέφεραν επίσης το Ινστιτούτο Αυτονομίας και η Alda.

    Σύμφωνα με το World Economic Outlook του ΔΝΤ, το ποσοστό αυτό διαμορφώθηκε στο 3,4% πέρυσι, λίγο περισσότερο από το μισό του μέσου όρου των προηγμένων ευρωπαϊκών οικονομιών. Ο οργανισμός αναμένει ότι θα αυξηθεί ελαφρώς στο 3,8% φέτος και του χρόνου.

    Έχουν γίνει διάφορα πειράματα με την τετραήμερη εβδομάδα σε όλο τον κόσμο. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται μια επιτυχημένη δοκιμή το 2022 σε 33 εταιρείες, με την πλειονότητα να εδρεύει στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιρλανδία.

    Πηγή: Ιn.gr
  • Μισθοί: Οι κλάδοι στην αγορά εργασίας που δίνουν αυξήσεις – Τι συμβαίνει σε βιομηχανία και λιανεμπόριο
    Μισθοί: Οι κλάδοι στην αγορά εργασίας που δίνουν αυξήσεις – Τι συμβαίνει σε βιομηχανία και λιανεμπόριο

    Ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Θεόδωρος Πελαγίδης μιλά στον ΟΤ για την ακρίβεια – «Κλειδί» οι μισθοί

    Η αγορά εργασίας είναι «τεμαχισμένη». Έχει δύο, τρεις ακόμη και ίσως και τέσσερις ταχύτητες. Οι επιχειρησιακές συμβάσεις ιδιαίτερα στον χώρο της βιομηχανίας είναι ελάχιστες όσες προβλέπουν ότι οι μισθοί θα αυξηθούν, που κινούνται σε επίπεδα υψηλότερα του καθοριζόμενου κατώτατου μισθού.

    Είναι ακριβώς το αντίθετο απ’ ότι συμβαίνει στο λιανεμπόριο, όπου κατά τεκμήριο, οι επιχειρησιακές συμβάσεις προβλέπουν υψηλότερο εισαγωγικό μισθό.

    Η ακρίβεια και οι χαμηλές αμοιβές

    Όμως οι χαμηλές αμοιβές του ιδιωτικού τομέα πυροδοτούν την κοινωνική δυσαρέσκεια, η οποία συμπυκνώνεται στην έννοια της «ακρίβειας».

    Μιλώντας προς τον ΟΤ ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Θεόδωρος Πελαγίδης επισημαίνει ότι «το πρόβλημα της ακρίβειας δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί παρά μόνο με την αύξηση των αμοιβών του ιδιωτικού τομέα, εφόσον το επιτρέπει η παραγωγικότητα της βιομηχανίας, που είναι το αποτέλεσμα της επενδυτικής δραστηριότητας των ίδιων των επιχειρήσεων».

    Οι συμβάσεις

    Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος που αφορούν όμως το 2023, στο δωδεκάμηνο του προηγούμενου έτους υπογράφηκαν 209 νέες επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις, οι οποίες αφορούν 137.179 μισθωτούς. Όμως από αυτές μόνο οι 59 συμβάσεις προβλέπουν αυξήσεις μισθών!

    Και αναφερόμενη στο 2024 η Τράπεζα της Ελλάδος σημειώνει πως οι μέσες αποδοχές και το κόστος εργασίας ανά μονάδα προϊόντος αναμένεται ότι θα εξακολουθήσουν να αυξάνονται με ρυθμούς ανάλογους του 2023, ενώ η άνοδος της παραγωγικότητας θα παραμείνει περιορισμένη.

    Οι αντιδράσεις από τις ΜμΕ

    Κι όπως έλεγε πηγή της αγοράς είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι όταν τον περασμένο Μάρτιο συζητούνταν το ύψος της αύξησης του κατώτατου μισθού, οι μεγαλύτερες αντιδράσεις προήλθαν από τις οργανώσεις των μικρομεσαίων, αλλά κι από ένα τμήμα της βιομηχανίας, που βασίζει την ανταγωνιστικότητα του στις χαμηλές αμοιβές των εργαζομένων.

    Ίσως παρόμοιας έντασης θα είναι και οι αντιδράσεις το 2025 – περί τον Μάρτιο – όταν θα αρχίσει να συζητείται το ύψος της νέας αύξησης του κατώτατου μισθού.

    Ο αντίθετος δρόμος του λιανεμπορίου

    Ωστόσο στον αντίποδα της βιομηχανίας κινείται το λιανεμπόριο – πρωτίστως οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ και ακολούθως οι άλλες επιχειρήσεις του κλάδου. Οπως έλεγε πηγή του κλάδου των σούπερ μάρκετ μιλώντας προς τον ΟΤ οι επιχειρήσεις που συγκεντρώνουν το 95% του ετήσιου τζίρου, απασχολούν 118.000 εργαζομένους.

    Όλοι αυτοί αμείβονται υψηλότερα – κατά πολύ ή λιγότερο εξαρτάται από τις οικονομικές δυνατότητες της κάθε επιχείρησης – από την συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων. Εκτός όμως από τον υψηλότερο εισαγωγικό μισθό – έναντι του καθοριζόμενου κατώτατου, δηλαδή των 830 ευρώ το μήνα – οι εργαζόμενοι των αλυσίδων έχουν και διάφορες άλλες παροχές.

    Οπως επί παραδείγματι οι εργαζόμενοι στα καταστήματα των τουριστικών περιοχών, για το διάστημα που διαρκεί η τουριστική περίοδος απολαμβάνουν μία έξτρα αμοιβή.

    Η έλλειψη προσωπικού

    Όλα αυτά βέβαια συμβαίνουν, σύμφωνα με την ίδια πηγή, λόγω του γεγονότος ότι οι «οι επιχειρήσεις δεν βρίσκουν εύκολα προσωπικό και για να μην χάσουν υπαλλήλους δίνουν υψηλότερο μισθό και διάφορες επιμέρους παροχές».

    Μάλιστα παρατηρείται ένας ιδιότυπος ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων στο θέμα του «πακέτου» προσφέρει η κάθε επιχείρηση για να κρατήσει τους εργαζομένους της και να μην μεταπηδήσουν στην ανταγωνίστρια της.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι για αρκετά χρόνια προ της κρίσης η εργασία σε ένα σούπερ μάρκετ θεωρούνταν «υποδεέστερη» και ως εκ τούτου ευκαιριακή, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στον κλάδο.

    Πηγή: ΟΤ

  • Αυτή είναι η χώρα με την καλύτερη ισορροπία ύπνου και εργασίας
    Αυτή είναι η χώρα με την καλύτερη ισορροπία ύπνου και εργασίας

    Θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα ύπνου έχει η εφαρμογή της τετραήμερης εργασίας σε μια σειρά από ευρωπαϊκές χώρες, όπως διαπιστώνεται σε νέα έρευνα, με την Ολλανδία, να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των χωρών, με την καλύτερη ισορροπία ύπνου και εργασίας.

    Ειδικότερα, σε πρόσφατη μελέτη του MattressNextDay διαπιστώθηκε ότι οι εργαζόμενοι που εργάζονται τέσσερις ημέρες την εβδομάδα κερδίζουν μία ώρα επιπλέον ύπνου.

    Η έρευνα μελέτησε δεδομένα από 36 ευρωπαϊκές χώρες, προκειμένου να βρει ποιες είχαν την καλύτερη και ποιες τη χειρότερη ισορροπία μεταξύ εργασίας και ύπνου και ποιοι παράγοντες επιδρούν στο αποτέλεσμα. Και ενώ η Ολλανδία αναδείχθηκε ως μία από τις χώρες με την καλύτερη ισορροπία ύπνου-εργασίας, ενώ η Τουρκία ήταν μια από τις χειρότερες, σύμφωνα με το euronews.

    Κατά μέσο όρο, οι Ευρωπαίοι καταφέρνουν να κοιμούνται περίπου επτά ώρες το βράδυ, ωστόσο ο αριθμός αυτός διαφοροποιείται ανάλογα με παράγοντες όπως η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, η ποιότητα του αέρα και το πόσο φως «κυνηγάνε».

    Γιατί η Ολλανδία «στέφθηκε βασίλισσα»

    Σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη, οι Ολλανδοί κοιμούνται οκτώ ώρες και πέντε λεπτά κατά μέσο όρο. Η χώρα έχει μια από τις μικρότερες εβδομάδες εργασίας στην Ευρώπη, που φτάνει κατά μέσο όρο στις 32,2 ώρες εργασίας.

    Οι εργαζόμενοι στην Ολλανδία είναι επίσης από τους λιγότερο αγχωμένους στον κόσμο, σύμφωνα με την έκθεση Gallup, ενώ οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα, τη Μάλτα και την Κύπρο ήταν από τους πιο αγχωμένους.

    Μια συνήθεια που φαίνεται να βοηθά τους Ολλανδούς να κοιμούνται τόσο ποιοτικά είναι να πίνουν τον πρωινό τους καφέ έξω, απορροφώντας όσο το δυνατόν περισσότερο ηλιακό φως. Αυτή η πρακτική μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση του κιρκάδιου ρυθμού, έχοντας ως αποτέλεσμα τον καλύτερο ύπνο και την αύξηση της παραγωγικότητας.

    Η Αυστρία έχει επίσης πολύ καλή ισορροπία μεταξύ εργασίας και ύπνου, με τους εργαζόμενους να εργάζονται 33,6 ώρες την εβδομάδα κατά μέσο όρο.

    Η υπαίθρια ζωή στη Νορβηγία «κλειδί» στον καλύτερο ύπνο

    Ομοίως, η Νορβηγία μπορεί να υπερηφανεύεται για μια αξιέπαινη ισορροπία μεταξύ εργασίας και ύπνου, με τους υπαλλήλους να εργάζονται 33,9 ώρες την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Οι Νορβηγοί εκτιμούν επίσης να παίρνουν όσο περισσότερο καθαρό αέρα και να κάνουν μια σειρά από υπαίθριες δραστηριότητες, όπως σκι, πεζοπορία και καγιάκ.

    Στην «ουρά» της κατάταξης η Τουρκία και η Σερβία

    Η Τουρκία, η Σερβία και το Μαυροβούνιο βρίσκονται στις χώρες με την χειρότερη ισορροπία εργασίας και ύπνου. Αυτό μπορεί όχι μόνο να επηρεάσει την παραγωγικότητα στην εργασία, αλλά και την ατομική ευημερία.

    Οι εργαζόμενοι στην Τουρκία εργάζονται τις περισσότερες ώρες στην Ευρώπη, με τη μέση εβδομαδιαία εργασία να φτάνει στις 44,2 ώρες, με αποτέλεσμα να ξεκουράζονται λιγότερο και να πηγαίνουν πιο αγχωμένοι στο κρεβάτι.

    Πηγή: Cnn.gr
  • ΕΣΠΑ-ΔΑΜ: Δύο Εκδηλώσεις Δικτύωσης Επιχειρήσεων σε Κοζάνη και Μεγαλόπολη
    ΕΣΠΑ-ΔΑΜ: Δύο Εκδηλώσεις Δικτύωσης Επιχειρήσεων σε Κοζάνη και Μεγαλόπολη

    Στο πλαίσιο του Προγράμματος Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027

    Η Ειδική Υπηρεσία Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΕΥΔΑΜ) διοργανώνει δύο σημαντικές εκδηλώσεις δικτύωσης στο πλαίσιο του Προγράμματος Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027 (ΕΣΠΑ-ΔΑΜ), οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στις 23 Σεπτεμβρίου 2024 στην Κοζάνη και στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 στη Μεγαλόπολη.

    Οι εκδηλώσεις στοχεύουν στην καταγραφή και ανάλυση των αναγκών σε δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων που έχουν ήδη υποβάλει αίτηση χρηματοδότησης στις δράσεις κρατικών ενισχύσεων του προγράμματος. Αυτή η προσέγγιση στοχεύει στη διαμόρφωση μελλοντικών προσκλήσεων κατάρτισης, βασισμένων στις πραγματικές ανάγκες των επιχειρήσεων, ιδίως σε ό,τι αφορά στις νέες θέσεις εργασίας.

    Με τη συμμετοχή των ενδιαφερόμενων επιχειρηματιών και εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι εκδηλώσεις θα προσφέρουν βήμα διαλόγου για την ανάπτυξη εξειδικευμένων δεξιοτήτων που θα συμβάλλουν στην οικονομική και κοινωνική ανασυγκρότηση των περιοχών που επηρεάζονται από την απολιγνιτοποίηση.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Εργάζεστε από το σπίτι; Αυτή η λάθος κίνηση αυξάνει τον κίνδυνο για άγχος και burnout
    Εργάζεστε από το σπίτι; Αυτή η λάθος κίνηση αυξάνει τον κίνδυνο για άγχος και burnout

    Οι σύγχρονοι επαγγελματίες βάλλονται από ένα παράδοξο φαινόμενο: Υπερπληροφόρηση και ταυτόχρονος φόβος μήπως χαθεί κάτι σημαντικό - πώς αυτό επηρεάζει την ψυχική τους υγεία και αλλά και την εργασιακή πραγματικότητα;

    Σε έναν τόσο συνδεδεμένο κόσμο, η αίσθηση της αδιάκοπης υποχρεωτικής ψηφιακής παρουσίας και η απουσία της δυνατότητας αποσύνδεσης, έστω και για λίγο, έχουν δημιουργήσει ένα φαινόμενο ψυχικής υγείας, γνωστό ως FoMO (Fear of Missing Out) ή αλλιώς τον φόβο της απώλειας, κυρίως πληροφοριών κι ευκαιριών αλληλεπίδρασης. Παραδοσιακά, το FoMO έχει συσχετιστεί με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πλέον όμως αποτελεί αυξανόμενη ανησυχία στον εργασιακό χώρο. Σύμφωνα με νέα έρευνα, ο φόβος αυτός, σε συνδυασμό με την υπερφόρτωση πληροφοριών που χαρακτηρίζει τους σύγχρονους εργαζόμενους, ανάγεται στην κυρίαρχη αιτία πίσω από την ψυχική δυσφορία και την επαγγελματική εξουθένωση. Τα σχετικά ευρήματα δημοσιεύονται στο SAGE Open.

    Ερευνητές από τις Σχολές Ψυχολογίας και Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Νότιγχαμ ανέλυσαν στοιχεία έρευνας από 142 εργαζόμενους, για να διερευνήσουν τη «σκοτεινή πλευρά» της ψηφιακής εργασίας και διαπίστωσαν ότι οι εργαζόμενοι που ανησυχούν ότι χάνουν κρίσιμες πληροφορίες και υπερφορτώνονται από τη συνεχή ροή της ψηφιακής επικοινωνίας είναι πιο πιθανό να υποφέρουν από άγχος και επαγγελματική εξουθένωση. Η παρούσα μελέτη βασίζεται σε προηγούμενες έρευνες που διαπίστωσαν επίσης ότι οι εργαζόμενοι που διαχειρίζονται πιο συνειδητά την παρουσία τους στον ψηφιακό εργασιακό χώρο είναι πιο ανθεκτικοί απέναντι στο άγχος και την υπερφόρτωση πληροφοριών.

    «Ο ψηφιακός χώρος εργασίας αναγνωρίζεται πλέον ως βασικό στρατηγικό πλεονέκτημα των οργανισμών, επιτρέποντας την παραγωγικότητα και την ευελιξία των εργαζομένων μέσα από την υβριδική εργασία. Ωστόσο, πρέπει επίσης να εξεταστούν τα πιθανά μειονεκτήματα όσον αφορά στην ευημερία των εργαζομένων, ιδίως λόγω του πολλαπλασιασμού των ψηφιακών καναλιών και εργαλείων επικοινωνίας», επισημαίνει η Elizabeth Marsh, διδακτορική φοιτήτρια στη Σχολή Ψυχολογίας.

    Οι συμμετέχοντες στη μελέτη ανέφεραν τις εμπειρίες τους σχετικά με τις αρνητικές επιπτώσεις των ψηφιακών εργασιακών περιβαλλόντων, όπως το άγχος, η υπερφόρτωση και το FoMO. Τα αποτελέσματα έδειξαν σαφώς ότι οι προκλήσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση των πληροφοριών -τόσο ο φόβος της απώλειας πληροφοριών, όσο και η αίσθηση της υπερφόρτωσης- είναι ιδιαίτερα επιβλαβείς για την ευημερία των εργαζομένων. Τα ζητήματα αυτά, μάλιστα, δεν τους επηρεάζουν μόνο άμεσα, αλλά επιδεινώνουν επίσης το συνολικό άγχος που συνδέεται με την ψηφιακή εργασία.

    «Η πληθώρα πληροφοριών που ρέει μέσα από κανάλια όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τα intranets ή τα εργαλεία συνεργασίας μπορεί να οδηγήσει τους εργαζόμενους να ανησυχούν ότι χάνουν κάτι και, ταυτόχρονα, να αισθάνονται υπερφορτωμένοι καθώς προσπαθούν να συμβαδίσουν», εξηγεί η δρ. Marsh, προσθέτοντας: «Για να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι τον υπερπληθώρα πληροφοριών, θα πρέπει να δοθεί σοβαρή και διαρκής προσοχή τόσο στη βελτιστοποίηση της διαχείρισής τους, όσο και στην υποστήριξη του πληροφοριακού αλφαβητισμού».

    Η έρευνα παρέχει, επιπλέον, πρακτικές συστάσεις στους εργοδότες, υποστηρίζοντας ότι θα πρέπει να γίνουν επενδύσεις για τον εξορθολογισμό της ποσότητας και της ροής πληροφοριών που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι. Επιπλέον, τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού μπορούν να αξιοποιήσουν αυτά τα ευρήματα για να αναπτύξουν πολιτικές και προγράμματα κατάρτισης που βοηθούν τους εργαζομένους να διαχειρίζονται καλύτερα τις ψηφιακές πληροφορίες, με τρόπο που να υποστηρίζει τόσο την ευημερία, όσο και την παραγωγικότητά τους.

    Πηγή: Ygeiamou.gr
  • Στέγαση και εργασία: Δωρεάν στέγη και επιδότηση μισθού και εισφορών σε ευάλωτους - Όλη η ΚΥΑ
    Στέγαση και εργασία: Δωρεάν στέγη και επιδότηση μισθού και εισφορών σε ευάλωτους - Όλη η ΚΥΑ

    Με αυξημένο προϋπολογισμό κατά 5 εκατ. ευρώ και κάλυψη νέων δαπανών για τους δικαιούχους, ξεκινά το ανανεωμένο πρόγραμμα «Στέγαση και εργασία για τους αστέγους».

    Η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη, λαμβάνοντας υπόψιν της, την εκτίναξη του κόστους στέγασης και τη δυσκολία εύρεσης κατοικιών, προχώρησε στην αύξηση του συνολικού προϋπολογισμού του προγράμματος από τα 10 στα 15 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024-2025, προκειμένου να αυξηθεί και ο αριθμός των ωφελούμενων νοικοκυριών από 550 σε 700.

    Κατ΄επέκταση, αυξήθηκαν και οι προβλεπόμενες δαπάνες ενοικίου αναλογικά με τον αριθμό των μελών του ωφελούμενου νοικοκυριού, κατά 50 ευρώ και εντάχθηκαν δυο νέες κατηγορίες ωφελούμενων:

    • οικογένειες και άτομα που ζουν σε παραχωρημένη οικία από το δημόσιο
    • οικογένειες και άτομα που διαβιούν σε επισφαλείς συνθήκες στέγασης.

    Η σχετική ΚΥΑ με τους όρους και τις προϋποθέσεις υλοποίησης του προγράμματος δημοσιεύτηκε χθες, με αρμόδιο φορέα υλοποίησης τον ΟΠΕΚΑ.

    «Το κράτος μπορεί να πληρώσει το ενοίκιο για 3 χρόνια, την ανακαίνιση σπιτιού, μια πιθανή μετακόμιση, τους λογαριασμούς ΔΕΚΟ και να βρει δουλειά σε αυτό το άτομο που αξιοποιεί το πρόγραμμα "Στέγαση και Εργασία" για έναν χρόνο, πληρώνοντας το βασικό μισθό και τις ασφαλιστικές εισφορές εργοδότη και εργαζόμενου», ανέφερε πρόσφατα η Σοφία Ζαχαράκη.

    Πιο συγκεκριμένα και ανάλογα με τη σύνθεση του εκάστοτε νοικοκυριού, το πρόγραμμα επιδοτεί το ενοίκιο των δικαιούχων (από 300 έως 400 ευρώ) για 24 μήνες με δυνατότητα λήψης για επιπλέον 1+1 χρόνια σε πρώην ωφελούμενους , τις δαπάνες οικοσκευής (από 1.200 έως 1.500 ευρώ), τις δαπάνες υπηρεσιών κοινής ωφέλειας και κοινοχρήστων (από 1.200 έως 1.500 ευρώ), τις δαπάνες επισκευής φθορών και έκδοσης πιστοποιητικών ενεργειακής απόδοσης (από 900 έως 1.200 ευρώ), ακόμη και τις δαπάνες ψυχαγωγίας έως του ποσού των 30 ευρώ για μονοπρόσωπο νοικοκυριό και έως 50 ευρώ για νοικοκυριά δύο ατόμων και άνω.

    Παράλληλα επιδοτεί τον μισθό και τις ασφαλιστικές εισφορές εργαζόμενου και εργοδότη στην περίπτωση που ο ωφελούμενος προσληφθεί ως μισθωτός, ενώ κονδύλι 1.000 ευρώ προβλέπεται για την απόκτησης αδειών άσκησης επαγγέλματος, απόκτησης διπλώματος οδήγησης, εκμάθησης και πιστοποίησης γνώσης ελληνικής ή αγγλικής γλώσσας, Η/Υ κλπ.

    Τέλος αν ο ωφελούμενος θέλει να δημιουργήσει αγροτική ή κτηνοτροφική μονάδα, επιδοτούνται ασφαλιστικές εισφορές για ένα χρόνο, ενοίκιο επαγγελματικού χώρου, αγορά εξοπλισμού και λειτουργικές δαπάνες συνολικού ύψους 8.000 ευρώ.

    Ποιους αφορά

    Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι οι εξής κατηγορίες πολιτών:

    • Οικογένειες και άτομα που φιλοξενούνται σε Ξενώνες Μεταβατικής Φιλοξενίας Αστέγων και Υπνωτήρια,
    • Οικογένειες και άτομα που έχουν καταγραφεί από τις Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων ως άστεγοι που διαβιούν στο δρόμο ή σε ακατάλληλα καταλύματα ή σε επισφαλείς συνθήκες στέγασης. Επισφαλείς συνθήκες στέγασης συνιστούν ιδίως, η διαμονή υπό απειλή έξωσης, η διαμονή σε καθεστώς παράτυπης ενοικίασης ή παραχώρησης, η διαμονή στην οικογενειακή εστία υπό την απειλή βίας ή αναγκαστικής απομάκρυνσης, η προσωρινή διαμονή σε συγγενείς ή φίλους από ανάγκη ευάλωτων οικογενειών και ατόμων, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Τυπολογία για την έλλειψη στέγης και τον αποκλεισμό από την
      κατοικία (ETHOS),
    • Γυναίκες που φιλοξενούνται σε Ξενώνες Γυναικών θυμάτων βίας και δεν έχουν πρόσβαση σε κατοικία,
    • Άτομα που φιλοξενούνται σε Ξενώνες Προσωρινής Φιλοξενίας Μονάδων Κοινωνικής Επανένταξης Πιστοποιημένων Θεραπευτικών Προγραμμάτων Εξαρτημένων Ατόμων Φορέων του ν. 4139/2013 (Α΄ 74) και δεν έχουν πρόσβαση σε κατοικία,
    • Οικογένειες και άτομα που διαβιούν σε δωρεάν παραχωρημένη οικία από φορέα Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτή ορίζεται στην περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014.

    Στόχος του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, είναι το πρόγραμμα να επεκταθεί σε 60 Δήμους της χώρας.

    Παράλληλα, έχει προβλεφθεί η συμμετοχή φορέων του Υπουργείου Υγείας που δραστηριοποιούνται στην πρόληψη,
    αντιμετώπιση, θεραπεία και κοινωνική επανένταξη των εξαρτώμενων ατόμων από ναρκωτικά, αλκοόλ, τυχερά παίγνια και κάθε άλλου είδους εξαρτήσεις (ΟΚΑΝΑ ΚΕΘΕΑ).

    Στόχος είναι η ένταξη σε επιδοτούμενη εργασία και κατάρτιση του 40% των ενηλίκων ωφελούμενων (με υποχρεωτικό κατώτατο δείκτη για τους φορείς υλοποίησης το 30%).

    Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα

    Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τους ακόλουθους πυλώνες ενεργειών:

    1. Επιδότηση ενοικίου για διάστημα είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, καθώς και κάλυψη δαπανών για οικοσκευή και λοιπές λειτουργικές ανάγκες του νοικοκυριού.

    2. Υπηρεσίες ενεργοποίησης, κατάρτισης και προώθησης στην εργασία που περιλαμβάνουν:

    • Επιδότηση εργασίας σε επιχειρήσεις - εργοδότες του ιδιωτικού τομέα της χώρας για διάστημα έως δώδεκα (12) μήνες.
    • Επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών εργαζόμενου και εργοδότη για διάστημα έως δώδεκα (12) μήνες μετά την ολοκλήρωση της επιδότησης εργασίας της περ. α΄.
    • Επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών εργαζόμενου και εργοδότη για διάστημα έως δώδεκα (12) μήνες για νέες θέσεις εργασίας.
    • Επιδότηση για τη δημιουργία επιχείρησης ή τη δυνατότητα αυτοαπασχόλησης ή τη δημιουργία αγροτικής ή κτηνοτροφικής μονάδας. Για τη λήψη της επιδότησης, απαιτείται η υποβολή επιχειρηματικού σχεδίου και έγκριση αυτού από την Διαχειριστική Αρχή.
    • Επιδότηση για απόκτηση επαγγελματικών δεξιοτήτων.
    • Ένταξη, κατόπιν υποβολής αίτησης, σε διαθέσιμα προγράμματα συμβουλευτικής, κατάρτισης, εκπαίδευσης και απασχόλησης/ προώθησης στην εργασία από την ΔΥΠΑ.
    • Ένταξη, κατόπιν υποβολής αίτησης, σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.

    3. Παροχή υπηρεσιών ψυχοκοινωνικής στήριξης και διασύνδεσης με συμπληρωματικές κοινωνικές παροχές και υπηρεσίες, που περιλαμβάνουν, ιδίως:

    Υποστήριξη στη διαδικασία εύρεσης στέγης και εργασίας.

    Ατομικές και ομαδικές συνεδρίες συμβουλευτικής.

    Συμμετοχή σε δράσεις ενεργοποίησης του Δικαιούχου ή συντονιστή Δικαιούχου και του Διαχειριστή Φορέα, ιδίως, δράσεις αγωγής υγείας και διατροφής, εκπαίδευσης, πολιτισμού και αθλητισμού, εθελοντισμού.

    Διασύνδεση και υποστήριξη του ωφελούμενου στη διαδικασία κατάθεσης αιτήσεων για κοινωνικές παροχές και υπηρεσίες, σε συνεργασία με τις Κοινωνικές Υπηρεσίες και τα Κέντρα Κοινότητας των Δήμων, την ΔΥΠΑ και άλλες κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες, με στόχο, ιδίως:

    • Την εγγραφή των ικανών προς εργασία ανέργων στη ΔΥΠΑ,
    • Την ένταξη σε διαθέσιμα προγράμματα συμβουλευτικής, κατάρτισης, εκπαίδευσης και απασχόλησης/ προώθησης στην εργασία από την ΔΥΠΑ,
    • Την εγγραφή στο Μητρώο Ωφελουμένων των Κέντρων Κοινότητας,
    • Την κατάθεση αίτησης για λήψη του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, εφόσον πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις. Οι ικανοί προς εργασία ωφελούμενοι του προγράμματος, που είναι εγγεγραμμένοι στη ΔΥΠΑ και δεν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας, δικαιούνται να λάβουν το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα κατά παρέκκλιση της παρ. 1 του άρθρου 3 και της παρ. 1 του άρθρου 7 της υπό στοιχεία Δ13/οικ./53923/23-7-2021 (Β΄3359) κοινής υπουργικής απόφασης,
    • Την κατάθεση αίτησης για λήψη άλλων κοινωνικών παροχών και υπηρεσιών κατά περίπτωση, εφόσον πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις,
    • Την εγγραφή των ανηλίκων στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

    Την μεταπαρακολούθηση της στεγαστικής και εργασιακής κατάστασης των ωφελούμενων για διάστημα τουλάχιστον ενός (1) έτους μετά την ολοκλήρωση των παροχών του προγράμματος.

    Πηγή: cnn.gr

  • Στέγαση και εργασία για τους αστέγους: Αυξάνονται οι παροχές για ενοίκιο, οικοσκευή και κοινόχρηστα
    Στέγαση και εργασία για τους αστέγους: Αυξάνονται οι παροχές για ενοίκιο, οικοσκευή και κοινόχρηστα

    Aύξηση της επιδότησης ενοικίου κατά 50 ευρώ, αύξηση του ποσού για οικοσκευή, κοινόχρηστα και ΔΕΚΟ, αλλά και παροχές για ψυχαγωγία ( πχ θέατρο) προβλέπει το πρόγραμμα «Στέγαση και Εργασία για τους αστέγους» που αναμένεται να υλοποιηθεί το Φθινόπωρο από το υπουργείο κοινωνικής συνοχής και οικογένειας μετά την δημοσιοποίηση της σχετικής ΚΥΑ.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Στέγαση και εργασία για τους αστέγους: Αυξάνονται οι παροχές για ενοίκιο, οικοσκευή και κοινόχρηστα
    Στέγαση και εργασία για τους αστέγους: Αυξάνονται οι παροχές για ενοίκιο, οικοσκευή και κοινόχρηστα

    Η επιδότηση ενοικίου καθώς και οι δαπάνες για οικοσκευή και κοινόχρηστα θα χορηγούνται για 2 χρόνια - Το προβλέπει η σχετική ΚΥΑ - Από το φθινόπωρο η υλοποίηση του προγράμματος

    Aύξηση της επιδότησης ενοικίου κατά 50 ευρώ, αύξηση του ποσού για οικοσκευή, κοινόχρηστα και ΔΕΚΟ αλλά και παροχές για ψυχαγωγία (π.χ.θέατρο) προβλέπει το πρόγραμμα «Στέγαση και Εργασία για τους αστέγους» που αναμένεται να υλοποιηθεί το φθινόπωρο από το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας μετά την δημοσιοποίηση της σχετικής ΚΥΑ.
    Η επιδότηση ενοικίου που φθάνει έως 400 ευρώ καθώς και οι δαπάνες για οικοσκευή και κοινόχρηστα θα χορηγούνται για 2 χρόνια.
    Επίσης δίνεται η δυνατότητα στου πρώην ωφελούμενους να λάβουν επίδομα στέγασης για 1+1 χρόνια εφόσον υπάρχει ενεργή σύμβαση μίσθωσης. Παράλληλα στόχος του προγράμματος είναι η ένταξη σε επιδοτούμενη εργασία και κατάρτιση του 40% των ενηλίκων ωφελούμενων.
    Όπως επισημαίνει η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη, «για την περαιτέρω στήριξη των αστέγων ο προϋπολογισμός του προγράμματος αυξήθηκε από τα 10 εκατ. ευρώ σε 15 εκατ. ευρώ για το 2025 ώστε να μπορέσουν να ωφεληθούν περί τα 700 νοικοκυριά από τα 550 της προηγούμενης περιόδου. Επίσης στόχος του προγράμματος είναι να επεκταθεί σε 60 δήμους της χώρας, από τους 42 της περασμένης περιόδου».

    Στο πρόγραμμα εντάσσονται δύο νέες κατηγορίες ωφελούμενων:

    Α) οικογένειες και άτομα που ζουν σε παραχωρημένη οικία από το δημόσιο (αποκτούν πρόσβαση στις παροχή υπηρεσιών ψυχοκοινωνικής στήριξης και κοινωνικών παροχών, αλλά και κατάρτισης και προώθησης στην εργασία)

    Β) Οικογένειες και άτομα που διαβιούν σε επισφαλείς συνθήκες στέγασης: Επισφαλείς συνθήκες, συνιστούν ιδίως, η διαμονή υπό απειλή έξωσης, η διαμονή σε καθεστώς παράτυπης ενοικίασης ή παραχώρησης, η διαμονή στην οικογενειακή εστία υπό την απειλή βίας ή αναγκαστικής απομάκρυνσης, η προσωρινή διαμονή σε συγγενείς ή φίλους από ανάγκη ευάλωτων οικογενειών και ατόμων, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Τυπολογία για την έλλειψη στέγης και τον αποκλεισμό από την κατοικία (ETHOS).

    Προβλέπεται επίσης η συμμετοχή φορέων του υπουργείου Υγείας που δραστηριοποιούνται στην πρόληψη, αντιμετώπιση, θεραπεία και κοινωνική επανένταξη των εξαρτώμενων ατόμων από ναρκωτικά, αλκοόλ, τυχερά παίγνια και κάθε άλλου είδους εξαρτήσεις (ΟΚΑΝΑ ΚΕΘΕΑ).

    Αύξηση επιδότησης ενοικίου και των καλυπτόμενων λειτουργικών δαπανών

    Αυξήθηκαν οι προβλεπόμενες δαπάνες ενοικίου αναλογικά με τον αριθμό των μελών του ωφελούμενου νοικοκυριού, κατά 50 ευρώ.
    • - Για μονοπρόσωπο νοικοκυριό προβλέπεται ενοίκιο έως του ποσού των 300 ευρώ μηνιαίως από τα 250 ευρώ.
    • - Για νοικοκυριό με δυο μέλη έως του ποσού των 350 ευρώ μηνιαίως (από 300)
    • - Για νοικοκυριό με 3 και περισσότερα μέλη έως του ποσού των 400 ευρώ μηνιαίως (από 350)
    • - Οι δαπάνες οικοσκευής αυξάνονται κατά 200 ευρώ και διαμορφώνονται από τα 1000 στα 1.200 ευρώ για μονομελές νοικοκυριό, από τα 1100 στα 1300 για νοικοκυριό δυο μελών και 1500 από 1300 για τρία μέλη.

    Ιδια αύξηση θα χορηγηθεί και στις δαπάνες κοινοχρήστων και λογαριασμών ΔΕΚΟ.

    Προστέθηκε μια νέα κατηγορία δαπανών (900, 1000 και 1200 ευρώ αντίστοιχα)για επισκευές και έκδοση ενεργειακών πιστοποιητικών ώστε να καταστεί το πρόγραμμα περισσότερο ελκυστικό σε υποψήφιους ιδιοκτήτες κατοικιών και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα ανεύρεσης στέγης στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος.

    Στο πρόγραμμα προστίθενται και δαπάνες για ψυχαγωγία για τα ωφελούμενα νοικοκυριά: έως 30 ευρώ για μονοπρόσωπα νοικοκυριά και έως 50 ευρώ για λοιπές κατηγορίες. Λαμβάνεται ακόμη μεγαλύτερη μέριμνα για την κοινωνικοποίηση των ωφελούμενων με την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων, αγώνων, και τη συμμετοχή τους σε λοιπές ψυχαγωγικές δραστηριότητες.

    Αυξάνονται επίσης οι κοινωνικοί Λειτουργοί για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη των ωφελούμενων ώστε να αντιστοιχεί ένας κοινωνικός λειτουργός ανά 15 ωφελούμενα νοικοκυριά από 20 που ήταν.

    Οι δικαιούχοι

    α. Οικογένειες και άτομα που φιλοξενούνται σε Ξενώνες Μεταβατικής Φιλοξενίας Αστέγων και Υπνωτήρια,

    β. Οικογένειες και άτομα που έχουν καταγραφεί από τις Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων ως άστεγοι που διαβιούν στο δρόμο ή σε ακατάλληλα καταλύματα ή σε επισφαλείς συνθήκες στέγασης.

    γ. Γυναίκες που φιλοξενούνται σε Ξενώνες Γυναικών θυμάτων βίας και δεν έχουν πρόσβαση σε κατοικία,

    δ. Άτομα που φιλοξενούνται σε Ξενώνες Προσωρινής Φιλοξενίας Μονάδων Κοινωνικής Επανένταξης Πιστοποιημένων Θεραπευτικών Προγραμμάτων Εξαρτημένων Ατόμων και δεν έχουν πρόσβαση σε κατοικία,

    ε. Οικογένειες και άτομα που διαβιούν σε δωρεάν παραχωρημένη οικία από φορέα Γενικής Κυβέρνησης.

    Πηγή: Protothema.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch