Τετάρτη, 17 Μαϊος 2023 11:56

Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού: Γνωρίζοντας τη μουσική μέσα από τα μουσικά όργανα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία και πολυπληθή συμμετοχή, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Γνωρίζοντας τη Μουσική μέσα από τα Μουσικά Όργανα».

Το πρόγραμμα αυτό απευθύνεται στους μαθητές ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων και σκοπό έχει τη γνωριμία με τα μουσικά όργανα, την παραγωγή ήχου, την εξοικείωση με τα βασικά συστατικά της μουσικής.

Στα πλαίσια αυτά 350 μαθητές ΣΤ’ τάξης από διάφορα Δημοτικά Σχολεία της Ηλείας, επισκέφθηκαν τους χώρους του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού το τριήμερο 15-17 Μαΐου και ενημερώθηκαν για τις σπουδές σε αυτό, τη λειτουργία του, καθώς και όλες τις λεπτομέρειες που μπορεί να ενδιαφέρουν τους υποψήφιους μαθητές και τους γονείς τους.

Τέλος να υπενθυμίσουμε ότι μέχρι την 31η Μαΐου μπορούν οι γονείς και κηδεμόνες να αιτηθούν τη συμμετοχή των μαθητών ΣΤ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου, στη Διαδικασία Επιλογής Μαθητών Α’ τάξης Γυμνασίου Μουσικών Σχολείων, του επόμενου σχολικού έτους 2023-2024.

Αιτήσεις και περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού,

gym-mous-varth.ilei.sch.gr .

mousiko vartholomio organa 2

mousiko vartholomio organa 3

mousiko vartholomio organa 4

mousiko vartholomio organa 5

mousiko vartholomio organa 10

mousiko vartholomio organa 8

mousiko vartholomio organa 7

mousiko vartholomio organa 6

mousiko vartholomio organa 9

mousiko vartholomio organa 10

mousiko vartholomio organa 11

mousiko vartholomio organa 12

mousiko vartholomio organa 13

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 17 Μαϊος 2023 12:57

Σχετικά Άρθρα

  • Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού: Η αγωνία ενός μαθητή που βλέπει τα όνειρά του να γκρεμίζονται έγινε ποτάμι συμπαράστασης και διαμαρτυρίας
    Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού: Η αγωνία ενός μαθητή που βλέπει τα όνειρά του να γκρεμίζονται έγινε ποτάμι συμπαράστασης και διαμαρτυρίας

    Μαζική στήριξη στον Αντώνη προκειμένου να συνεχίσει τις σπουδές του στο Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού - Αλέξης Καστρινός: «Όταν βλέπεις ένα παιδί 17 ετών να δακρύζει, δεν μπορείς να μείνεις αδιάφορος»

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Με δάκρυα στα μάτια και φωνή γεμάτη απόγνωση, ο Αντώνης Πουλής, μαθητής της Γ' Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού, εκφράζει την ανησυχία και την αγωνία του για το μέλλον του, καθώς βλέπει το όνειρό του για ολοκλήρωση των μουσικών του σπουδών να κινδυνεύει να καταρρεύσει.

    Έπειτα από χρόνια αφοσίωσης και σκληρής δουλειάς, ο νεαρός μαθητής βρίσκεται σε αδιέξοδο, εξαιτίας της απόφασης για κατάργηση του τμήματος προσανατολισμού θετικών σπουδών στο σχολείο του. Η απόφαση αυτή δεν του επιτρέπει να συνδυάσει τις μουσικές του σπουδές με την αγάπη του για τα μαθηματικά, και τον αναγκάζει είτε να αλλάξει σχολείο εγκαταλείποντας την μουσική είτε να διανύει καθημερινά μεγάλες αποστάσεις, προκειμένου να φοιτήσει στο Μουσικό Σχολείο της Πάτρας με σημαντικό οικονομικό και ψυχολογικό κόστος.

    Ο αγώνας του Αντώνη

    «Ήθελα να φοιτήσω στο τμήμα θετικών σπουδών, αλλά τώρα, λόγω ενός λάθους, πρέπει να αλλάξω σχολείο. Έχω αφιερώσει έξι χρόνια από τη ζωή μου στο Μουσικό Σχολείο, με έναν στόχο: να πάω σε μουσικό πανεπιστήμιο. Και τώρα, ξαφνικά, όλα καταρρέουν για ένα λάθος. Δεν υπάρχουν ρεαλιστικές λύσεις», λέει ο Αντώνης, μη κατορθώνοντας να συγκρατήσει τα δάκρυά του, καθώς βλέπει τις προσπάθειές του να απειλούνται από μια απόφαση που φαντάζει άδικη και αυθαίρετη.

    Vartholomio 6

    «Προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε να το αλλάξουμε αυτό αλλά πέφτουμε σε τείχους. Όλοι μας λένε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα είναι λάθος κάποιου άλλου. Στην τελική γιατί βρίσκονται σε αυτές τις θέσεις;

    Εμείς παρακαλούμε να διορθωθεί ένα λάθος, εδώ διορθώνονται αλλά και άλλα αλλά κανένας δεν ενδιαφέρεται για το μέλλον ενός παιδιού. Ξέρω ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο δικό μου, είναι σε όλη την Ελλάδα αλλά δεν υπάρχει έλεος από κανέναν. Το τελευταίο πράγμα που θέλαμε είναι η δημοσιότητα, δεν το θέλαμε αλλά μας ανάγκασαν.

    Φοιτώ 6 χρόνια στο Μουσικό Σχολείο με έναν στόχο να πάω σε ένα μουσικό πανεπιστήμιο. Δεν είναι ότι ήρθα φέτος. Είμαι σε αυτό το σχολείο από την πρώτη γυμνασίου με έναν στόχο. Σχολάω κάθε μέρα στις 3:30 πάω στο σπίτι μου στις 4.00 για έναν λόγο. Και όλα χάνονται ξαφνικά για ένα λάθος και γκρεμίζονται τα όνειρά μου. Το να αλλάξει περιβάλλον κάποιος στην Γ Λυκείου δεν είναι καθόλου εύκολο. Οι λύσεις που μας έχουν δώσει είναι αδύνατες. Δεν είναι εφικτές!» τονίζει με τρεμάμενη φωνή ο Αντώνης.

    Η στήριξη της κοινότητας

    Η απελπισία του Αντώνη δεν πέρασε απαρατήρητη από την τοπική κοινωνία. Με συμπαραστάτη τον Δήμο Πηνειού, οι κάτοικοι της περιοχής πραγματοποίησαν χθες το πρωί πορεία διαμαρτυρίας, απαιτώντας την άμεση αποκατάσταση της αδικίας και την επαναλειτουργία του τμήματος θετικών σπουδών στο σχολείο. «Όταν βλέπεις ένα παιδί 17 ετών να δακρύζει, δεν μπορείς να μείνεις αδιάφορος», τόνισε ο Δήμαρχος Πηνειού, Αλέξης Καστρινός εκφράζοντας παράλληλα τη δυσαρέσκειά του για την αδιαφορία των εκπαιδευτικών αρχών, οι οποίες, όπως είπε, δεν έχουν ακόμα ανταποκριθεί στα αιτήματα για διάλογο.

    Vartholomio 5

    «Δεν χρειάζεται παρά μόνο η απλή λογική ότι αυτή τη στιγμή είμαστε σε δραματική κατάσταση να βλέπουμε έναν μαθητή με την οικογένεια του σε αυτή την θέση. Αν μη τι άλλο είναι λυπηρό αυτό το φαινόμενο. Ως δημοτική αρχή είμαστε κάθετα αντίθετοι σε οποιοδήποτε κλείσιμο όπως το είπαμε και στο δημοτικό μας συμβούλιο όπως το είπαμε και στον διευθυντή της δευτεροβάθμιας. Να πω ότι ο περιφερειακός διευθυντής ενώ ζήτησα να μιλήσω μαζί του, ακόμα περιμένω να με πάρει τηλέφωνο. Ο κ. Ζέρβας μας δέχτηκε, ο κ. Δελέγκος δεν μας απάντησε καθόλου. Αυτά εννοείται ότι θα τα μεταφέρω και στο υπουργείο. Είναι απαράδεκτο, πρέπει να το δούμε με ιδιαίτερη ευαισθησία, είναι παιδιά, δεν είναι αριθμητικά δεδομένα και εδώ υπάρχει μία οικογένεια από πίσω. Όταν βλέπεις ένα παιδί 17 ετών να δακρύζει, διότι κάποιοι μπαίνουν εμπόδιο στα όνειρά του, τότε και από σίδερο να είσαι θα λυγίσεις. Αν μη τι άλλο θα πρέπει να καταλάβουμε ότι σε αυτά πρέπει να είμαστε ευαίσθητοι. Δεν μπορεί το ίδιο το κράτος να δίνει 8 εκατομμύρια για να γίνει το Μουσικό Σχολείο που θα είναι το καλύτερο και αυτή τη στιγμή να δυσκολεύεται αυτό το παιδί που πήγαινε όλα τα χρόνια στο Μουσικό να μην μπορεί να βρει τον κατάλληλο κύκλο σπουδών για να συνεχίσει. Τώρα όλα τα άλλα είναι για τριτοκοσμικές χώρες. Εμείς ξανά ήρθαμε σε επαφή με αυτούς που μπορούμε να μιλήσουμε και να επηρεάσουμε και τους έχουμε θέσει τα γεγονότα. Κάνω έκκληση έστω και την τελευταία στιγμή η πολιτεία να δώσει την δυνατότητα να έχουν όλοι θέση στα όνειρα τους».

    Οι δραματικές επιπτώσεις

    Η μητέρα του Αντώνη, Ελένη Χαλούλου, εξέφρασε την πικρία της για την αδιαφορία των αρχών, επισημαίνοντας ότι ο γιος της αφιέρωσε τη ζωή του στη μουσική από το δημοτικό και τώρα βλέπει τα όνειρά του να χάνονται. «Τώρα αναγκαστικά στέλνουν το παιδί στο Γενικό Λύκειο με αποτέλεσμα οι μουσικές του σπουδές να πάνε χαμένες. Από την Τετάρτη δημοτικού το παιδί είναι μέσα στη μουσική, δεν είχε άλλες δραστηριότητες, ήταν αυτό που πάντα ήθελε. Αυτή η απόφαση καθορίζει το μέλλον του», είπε χαρακτηριστικά, ενώ ο συνταξιούχος εκπαιδευτικός Χρήστος Αντωνόπουλος από το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού υπογράμμισε ότι το σύστημα είναι υπεύθυνο για αυτή την κατάσταση, καθώς δεν δείχνει καμία διάθεση να διορθώσει το ανθρώπινο λάθος που οδήγησε στο κλείσιμο του τμήματος.

    Vartholomio 8

    «Εγώ πρώτα θέλω να απευθυνθώ στο μαθητή που είναι δίπλα μου και να του πω “Αντώνη δεν είσαι μόνος σου. Παλεύουμε όλοι μαζί”. Δεύτερον, ότι ένα πολύ μικρό ποσοστό του Α.Ε.Π. δίνεται στην παιδεία συγκριτικά με την Ευρώπη που δίνει πολλαπλάσια ποσά. Αυτό από μόνο του δείχνει γιατί φτάνουμε σε αυτό εδώ το γελοίο κατάντημα, ένας πολίτης που έχει όνειρα να ζήσει τη ζωή του, ικανότατος μαθητής, πολύ ωραίος μουσικός, να μην μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές διότι το σύστημα, η φόρμα, δεν δέχεται Διορθώσεις. Από που ακούστηκε σε δημοκρατία να κυριαρχούν οι αυτοματισμοί και τα συστήματα που επιβάλλουν. Αυτό είναι απαράδεκτο και θέλω επ’ αυτού να τοποθετηθούν όλοι οι τοπικοί παράγοντες που υπάρχουν γύρω μου γιατί είναι τρομερό. Να μηδενίζουμε το μέλλον ενός παιδιού διότι το σύστημα δεν μπορεί να το δεχτεί. Αυτά είναι πρωτάκουστα και δεν ξέρω ακόμα τι χειρότερο μπορούμε να ακούσουμε. Αν είναι ανθρώπινο λάθος, δεν διορθώνουμε τα λάθη; Σκοτώνουμε τα παιδιά και δεν διορθώνουμε τα λάθη; Είναι απαράδεκτο…».

    Κάλεσμα για άμεση λύση

    Η αγωνία του Αντώνη αντικατοπτρίζει ένα ευρύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλοί μαθητές σε όλη την Ελλάδα. Η υπόθεση του Αντώνη δεν είναι μοναδική, αλλά συμβολίζει τη μάχη νέων ανθρώπων ενάντια σε ένα σύστημα που πολλές φορές αντιμετωπίζει τους μαθητές ως αριθμούς και όχι ως άτομα με όνειρα και φιλοδοξίες.

    Στο πλευρό του Αντώνη στάθηκε και η Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Στέλλα Αναστασίου απαιτώντας να βρεθεί άμεσα λύση, ώστε να μπορέσει να συνεχίσει τις σπουδές του και να κυνηγήσει τα όνειρά του.

    Vartholomio 9

    «Για ακόμα μία φορά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το ποιο ανάλγητο πρόσωπο του υπουργείου Παιδείας. Βλέπουμε ότι δεν προχωράει στην έγκριση του τμήματος προσανατολισμού θετικών σπουδών για τον μαθητή του μουσικού σχολείου Βαρθολομιό διότι στην ουσία αντιμετωπίζει τον μαθητή ως αριθμό και τα μορφωτικά του δικαιώματα ως κόστος. Αν το δούμε πρακτικά μιλάμε για 12 ώρες επιπλέον. Για 6 ώρες φυσικής και 6 ώρες χημείας διότι τα υπόλοιπα μαθήματα διδάσκονται με συνδιδασκαλία με τους άλλους προσανατολισμούς. Εδώ και τώρα απαιτούμε ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης και το υπουργείο να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να λειτουργήσει αυτό το τμήμα. Οι λύσεις που δίνονται δε γίνονται δεκτές και ούτε ο μαθητής μπορεί τελευταία χρονιά να πάει σε ένα ΓΕΛ και να παρατήσει τις μουσικές του σπουδές και πολύ περισσότερο να πάει στην Πάτρα στο μουσικό σχολείο, που απέχει 80 km από εδώ. Πραγματικά θέλουμε να λειτουργήσει το τμήμα, θέλουμε ο Αντώνης να συνεχίσει τις σπουδές του και να κάνει τα όνειρά του πραγματικότητα. Και ο μαθητής και η οικογένειά του βρίσκονται σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση καθώς τα τελευταία χρόνια πριν από τις πανελλαδικές που τα παιδιά έχουν ένα επιπλέον άγχος να του λένε ότι δεν μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές.

    Καταδικάζουμε τη στάση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, την Δευτέρα πήγαμε στην Περιφέρεια και οι γονείς και εγώ προσωπικά ως πρόεδρος της ΕΛΜΕ και δεν μας δέχτηκε. Δεν είχε δηλαδή ούτε 2 λεπτά να ακούσει την άποψή μας με την δικαιολογία ότι είχε τηλεδιάσκεψη. Είναι ντροπή για έναν εκπαιδευτικό που δε δέχτηκε να μιλήσει μαζί μας».

    Vartholomio 7

    Τέλος, ο Αλέξης Τσαουσάκης μέλος του ΚΚΕ και επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης του Δήμου Πηνειού από την πλευρά του ανέφερε πως: «Είναι συγκινητική η συμμετοχή των μαθητών, του λαού του Βαρθολομιού ώστε να συμπαρασταθούν στον συμμαθητή τους που αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα που δείχνει την αναλγησία ενός κράτος. Όταν είναι να προσφέρει τα απολύτως απαραίτητα σε έναν μαθητή, σε έναν Έλληνα πολίτη βρίσκει 1002 δικαιολογίες, την ίδια στιγμή που βρίσκει απλόχερα χρήμα και πόρους όταν είναι να εξυπηρετήσει άλλα συμφέροντα. Μόλις προχθές ψηφίστηκε στο ευρωκοινοβούλιο εκ μέρους της κυβέρνησης να δίνεται το μισό τοις 100 του Α.Ε.Π. κάθε χρόνο για τις ανάγκες του πολέμου στην Ουκρανία. Και αυτό μεταφράζεται σε κάτι εκατομμύρια ευρώ και την ίδια στιγμή δεν μπορούν να βρουν μία λύση για ένα απλό πρόβλημα που θα έπρεπε να έχει λυθεί σε χρόνο μηδέν. Η συμμετοχή του κόσμου είναι συγκινητική πρέπει να συνεχιστεί ο αγώνας και να πάρει πίσω αυτή η απαράδεκτη απόφαση» τόνισε ο κ. Τσαουσάκης σημειώνοντας παράλληλα πως ο μαθητής πρέπει να επιστρέψει στην τάξη του και να ολοκληρώσει τις σπουδές του.

    Vartholomio 2

    Vartholomio 3

    Vartholomio 4

  • O Δήμος Πηνειού δίπλα στην εκπαιδευτική κοινότητα του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού
    O Δήμος Πηνειού δίπλα στην εκπαιδευτική κοινότητα του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού

    Κινητοποίηση με αίτημα τη συγκρότηση τμήματος προσανατολισμού θετικών σπουδών

    Α. Καστρινός: «οφείλουμε να στηρίζουμε τα όνειρα των παιδιών»

    Στο πλευρό της εκπαιδευτικής κοινότητας του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού που διαμαρτύρεται για τη μη δημιουργία τμήματος προσανατολισμού Θετικών Επιστημών Γ΄ Λυκείου παραμένει η Δημοτική Αρχή του Δήμου Πηνειού. Ο Δήμαρχος κ. Αλέξης Καστρινός, συνοδευόμενος από δημοτικούς και τοπικούς συμβούλους, συμμετείχε στην κινητοποίηση που διοργανώθηκε από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικό προσωπικό στην κεντρική πλατεία της πόλης και επανέλαβε σε κάθε τόνο την πλήρη αντίθεσή του σε οποιαδήποτε προσπάθεια υποβάθμισης των σχολικών μονάδων του δήμου.

    Η κινητοποίηση έλαβε χώρα στο κέντρο του Βαρθολομιού με τη συμμετοχή μαθητριών και μαθητών του Μουσικού Σχολείου, εκπαιδευτικών, γονέων και κηδεμόνων. Τα παιδιά πραγματοποίησαν πορεία και κατέληξαν στο κέντρο της πόλης, διατρανώνοντας με συνθήματα και με τραγούδια την αντίθεσή τους στην μη συγκρότηση του συγκεκριμένου τμήματος κατεύθυνσης που ουσιαστικά θα αναγκάσει έναν συμμαθητή τους να εγκαταλείψει το σχολείο τους και κατ’ επέκταση τα μαθήματα μουσικής κατά τη διάρκεια της φετινής –και τελευταίας του- σχολικής χρονιάς.

    Συγκινησιακά φορτισμένος και πλαισιωμένος από τους γονείς του καθώς και από σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου του, ο μαθητής Αντώνης Πουλής απηύθυνε έκκληση προς κάθε κατεύθυνση προκειμένου να μην υποχρεωθεί να αλλάξει σχολικό περιβάλλον. «Το τελευταίο διάστημα κάνουμε ό,τι μπορούμε προκειμένου να διορθωθεί αυτή η απόφαση ωστόσο πέφτουμε επάνω σε τοίχους· δεν ενδιαφέρεται κανείς για το μέλλον ενός παιδιού» επεσήμανε χαρακτηριστικά και συνέχισε «φοιτώ στο μουσικό σχολείο έξι χρόνια με στόχο να συνεχίσω σε κάποιο μουσικό πανεπιστήμιο· τώρα όλα φαίνεται να χάνονται εξαιτίας ενός λάθους. Οι λύσεις που προτείνονται είναι ανέφικτες».

    «Κάθετα αντίθετοι σε οποιαδήποτε υποβάθμιση»

    Την εκπεφρασμένη θέση της Δημοτικής Αρχής ότι είναι κάθετα αντίθετη σε οποιαδήποτε ενέργεια υποβάθμισης των σχολικών μονάδων του δήμου, επανέλαβε με τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Πηνειού κ. Αλέξης Καστρινός. Επεσήμανε μάλιστα ότι αντίστοιχη θέση έχει λάβει και το δημοτικό συμβούλιο με ομόφωνη απόφασή του κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνεδρίασης του σώματος. Ο κ. Καστρινός χαρακτήρισε δραματική την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τον μαθητή που εξαναγκάζεται να εγκαταλείψει τη φοίτησή του στο Μουσικό και να συνεχίσει σε διαφορετικού τύπου σχολείο τις σπουδές του. «Δεν γίνεται από τη μία το ίδιο το κράτος να χρηματοδοτεί με οκτώ εκατομμύρια την κατασκευή του νέου μουσικού σχολείου Βαρθολομιού, ενός κτιριακού συγκροτήματος που θα αποτελεί κόσμημα και πρότυπο για ολόκληρη την περιφέρεια, και από την άλλη να μη διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις ώστε αυτό το παιδί να μπορεί να συνεχίσει τη φοίτησή του εδώ» σχολίασε ο κ. Καστρινός και συνέχισε «δυστυχώς οι λύσεις που προτείνονται δεν είναι μόνο ανέφικτες αλλά παραπέμπουν σε τριτοκοσμικές χώρες». Ο κ. Καστρινός σημείωσε ότι οι αρμόδιοι οφείλουν να εξετάσουν με ιδιαίτερη ευαισθησία το ζήτημα καθώς αφορά μαθητές και μαθήτριες που αποτελούν το ελπιδοφόρο μέλλον του τόπου· «τα ζητήματα της εκπαίδευσης δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως αριθμοί σε πίνακες. Αφορούν παιδιά και, πίσω από αυτά, οικογένειες». Ο Δήμαρχος Πηνειού στάθηκε ιδιαίτερα στη λάθος αντιμετώπιση του θέματος από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας τονίζοντας ότι «καλό θα είναι τόσο αυτοί που διοικούν όσο και αυτοί που τοποθετούν τους διοικούντες να είναι περισσότερο προσεκτικοί». Ο κ. Καστρινός απηύθυνε τέλος έκκληση προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς έτσι ώστε έστω και την ύστατη στιγμή να διευθετηθεί θετικά το ζήτημα συμπληρώνοντας «αποτελεί χρέος όλων μας να στηρίζουμε έμπρακτα τα όνειρα και τις φιλοδοξίες των παιδιών».

    pinios kin mousiko 2

    Τα παιδιά πραγματοποίησαν πορεία και κατέληξαν στο κέντρο της πόλης, διατρανώνοντας με συνθήματα και με τραγούδια το αίτημά τους.

    pinios kin mousiko 3

    Ο Δήμαρχος κ. Αλέξης Καστρινός, συνοδευόμενος από δημοτικούς και τοπικούς συμβούλους, επανέλαβε σε κάθε τόνο την πλήρη αντίθεσή του σε οποιαδήποτε προσπάθεια υποβάθμισης των σχολικών μονάδων του δήμου.

    pinios kin mousiko 4

    O Δήμαρχος Πηνειού κ. Καστρινός συνομίλησε για το ζήτημα που έχει προκύψει με τη μητέρα του μαθητή.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού στις εκδηλώσεις για την αφή της Ολυμπιακής φλόγας
    Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού στις εκδηλώσεις για την αφή της Ολυμπιακής φλόγας

    Μέσα στα πλαίσια των εκδηλώσεων για την αφή της Ολυμπιακής φλόγας, ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας φιλοξενεί το Μουσικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Βαρθολομιού, προκειμένου οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου να παρουσιάσουν τραγούδια με θέμα «Του κύκλου τα γυρίσματα». Από το Σύνολο Παραδοσιακών Κρουστών, Λαούτων και Ταμπουράδων θα ακουστούν παραδοσιακή μουσική και τραγούδια από όλη την Ελλάδα,

    Σας περιμένουμε στον χώρο του Παλιού Δημοτικού, στην Αρχαία Ολυμπία, το Σάββατο, 13/04/2024 και ώρα 20:30.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού: Εορτασμός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και Ελληνικής Επανάστασης 1821 την Τετάρτη 27/03
    Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού: Εορτασμός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και Ελληνικής Επανάστασης 1821 την Τετάρτη 27/03

    Το Μουσικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Βαρθολομιού, με τη στήριξη της Ιεράς Μητρόπολης Ηλείας, σας προσκαλεί στην εκδήλωση για τον διπλό εορτασμό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, την Τετάρτη, 27/03/2024 και ώρα 19:00, στον Πολυχώρο Αμαλιάδας.

    Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης είναι ο Αρχιμανδρίτης Φιλάρετος Σπανόπουλος, πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητρόπολης Ηλείας.

    Στην εκδήλωση συμμετέχουν ο Σύλλογος Ιεροψαλτών Ηλείας και ο Λαογραφικός – Πολιτιστικός Σύλλογος «Ρίζες».

    mousiko varth eort 25 2

    (Δελτίο Τύπου)

  • Χαμόγελα αισιοδοξίας στη θεμελίωση του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού
    Χαμόγελα αισιοδοξίας στη θεμελίωση του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού

    Ένα υπερσύγχρονο βιοκλιματικό κτίριο ανεγείρεται στη θέση «Αγά Λιβάδι» στο Βαρθολομιό για να στεγάσει σε λιγότερο από δύο χρόνια το Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο.

    Όσοι σήμερα παρέστησαν στην λιτή εκδήλωση θεμελίωσης, διαπίστωσαν ιδίοις όμμασι το αποτέλεσμα των μεθοδικών και συντονισμένων ενεργειών και των προσωπικών επαφών του Δημάρχου Πηνειού κ. Ανδρέα Μαρίνου, ενέργειες που καρποφόρησαν προς όφελος της μαθητικής και της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και της τοπικής κοινωνίας.

    Τον αγιασμό τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ηλείας κ. Αθανάσιος ο οποίος αφού ευλόγησε τον ακρογωνιαίο λίθο, στον σύντομο χαιρετισμό του είπε μεταξύ άλλων: «Κάθε Αρχή Δημόσια ή ιδιωτική έχει συνέχεια. Έτσι λοιπόν τώρα ο Δήμαρχος ο νυν αγωνίστηκε, βγήκε το κονδύλιον, βγήκαν οι άδειες για να δημιουργηθεί, να φτιαχθεί, να ανεγερθεί το Μουσικό σχολείο Βαρθολομιού.Πρέπει όλοι να είμαστε ενωμένοι για να συνεχίσει. Άμα αρχίσουμε τις διαιρέσεις θα μείνει εδώ όπως έγινε κάποτε ο Πύργος της Βαβέλ».

    Την εκδήλωση συντόνισε ο αντιδήμαρχος Παιδείας Δημήτρης Βασιλόπουλος, ο οποίος σχολίασε ότι “… είναι μεγάλη μέρα η σημερινή γιατί ένας στόχος δεκαετιών για την στέγαση των μαθητών του Μουσικού Σχολείου του Βαρθολομιού του Μουσικού Σχολείου της Ηλείας παίρνει σάρκα και οστά με την θεμελίωση του νέου διδακτηρίου. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα με την παρουσία των παιδιών του μουσικού σχολείου και των εκπαιδευτικών.

    Στην συνέχεια στον σύντομο χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Πηνειού κ. Ανδρέας Μαρίνος τόνισε μεταξύ άλλων: «Η εξεύρεση οριστικής λύσης στο επί σειρά ετών πρόβλημα στέγασης του Μουσικού Γυμνασίου Λυκείου Ηλείας στο Βαρθολομιό βρέθηκε από την πρώτη ημέρα της θητείας μου στην κορωνίδα των προτεραιοτήτων μου.

    Με τη συμβολή της ηγεσίας της ΚτΥπ, την παραγωγική συνεργασία της Περιφέρειας, με μεθοδικότητα και συντονισμένες ενέργειες, με αγώνες και αρκετές προσωπικές επαφές μου στην Αθήνα, καταφέραμε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, να δρομολογήσουμε όλες τις διαδικασίες ικανοποιώντας και τον διακαή πόθο της τοπικής κοινωνίας.

    Σήμερα ένα όνειρο πολλών ετών αποκτά σάρκα και οστά, γίνεται πραγματικότητα! Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, προϋπολογισμού περίπου 8 εκατομμυρίων ευρώ που εντάχθηκε στο ΠΕΠ στις 31/12/2020 , χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» και κατασκευάζεται με γοργούς ρυθμούς από την κατασκευαστική εταιρεία «Ιλισσός ΑΤΕ» την πλέον αξιόπιστη του κλάδου.

    Οφείλω να ευχαριστήσω για την ουσιαστική συμβολή τους στην επίτευξη του στόχου, τον φίλο Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚτΥΠ ΑΕ Τίμο Κατσίπο, τον επίσης φίλο Διευθύνοντα Σύμβουλο. της ΚτΥΠ Θανάση Γιάνναρη και τον Θεόδωρο Κυριαζόπουλο Γενικό Διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού και Έργων ΣΔΙΤ».

    Ο διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας κ. Ζέρβας στο χαιρετισμό του τόνισε ότι “… σήμερα είναι μία ιδιαίτερη μέρα, που για πάρα πολλούς λόγους μας κάνει πάρα πολύ χαρούμενους. Πρώτα απ’ όλα ξεκινάει η ανέγερση ενός σχολείου. Τα σχολεία στην Ελλάδα από αρχαιότητος ήταν λίκνο Πολιτισμού, Δημοκρατίας και Μάθησης. Άρα ένα επιπλέον σχολείο συμβάλλει στο καλό της κοινωνίας. Στη συνέχεια, το ότι είναι το μουσικό σχολείο που δεν εκπροσωπεί μόνο το Βαρθολομιό, τουναντίον το Βαρθολομιό εκπροσωπείται από το σχολείο, γιατί το σχολείο εκπροσωπεί ολόκληρη την Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας και ακτινοβολεί στην υπόλοιπη Ελλάδα, αυτό το σχολείο ήταν το μόνο που δεν επιτρέπεται να είναι σε προκατασκευασμένα κτίρια. Γιατί εκεί οι εκλεκτοί συνάδελφοι που δίνουν μεγάλο αγώνα για να μορφώσουν αντίστοιχα τους μαθητές μας, δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους, τη μουσική παιδεία. Άρα λοιπόν το νούμερο ένα σχολείο, που δεν πρέπει να είναι σε λυόμενα είναι το μουσικό σχολείο Είχα την οργανική μου θέση σε αυτό το σχολείο μέχρι το 2020 και υπηρέτησε το 2014 – 15 έχω και έχω προσωπική χαρά γιατί το σχολείο πρέπει να πάει εκεί που του αξίζει. Σε ένα κτίριο κόσμημα, με όλες τις υποδομές για τις ιδιαιτερότητες που έχει αυτό το σχολείο. Σας ευχαριστώ και εύχομαι καλή επιτυχία στο έργο των εξαιρετικών συναδέλφων και στις προσδοκίες των μαθητών μας”.

    Ο πρώην δήμαρχος Βαρθολομιού Χρήστος Βρυώνης που επί θητείας του ξεκίνησε η προσπάθεια για την ανέγερση του νέου σχολείου, δήλωσε πως “… πραγματικά σήμερα είναι μία ιδιαίτερη μέρα για όλους μας, διότι μετά από μακρόχρονες προσπάθειες καταφέραμε αυτό το δημιούργημα που πιστεύω στην ολοκλήρωσή του θα στεγάσει τις καλλιτεχνικές ανησυχίες των νέων στο νομό μας. Έχω να κάνω μια ιδιαίτερη αναφορά, όταν στην δική μας θητεία, όταν εγώ ήμουν δήμαρχος, οι συνεργάτες και όλο το Δημοτικό Συμβούλιο αγοράσαμε αυτό το οικόπεδο που ήταν κλειδί για να γίνει αυτό το σύγχρονο διδακτήριο. Όπως ξέρετε, όλα αυτά τα χρόνια το Μουσικό Σχολείο κάτω από αντίξοες συνθήκες στέγασης, έχει προσφέρει ένα σημαντικό έργο. Πιστεύω ότι με το καινούργιο υπερσύγχρονο διδακτήριο του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού, θα μπουν οι βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη της μουσικής και γενικής παιδείας καθώς και της καλλιτεχνικής παιδείας. Και πιστεύουμε ότι θα γίνει κυψέλη πολιτισμού για όλο το νομό Ηλείας και όχι μόνο”.

    Τέλος η διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού Ειρήνη Χρονοπούλου, σημείωσε πως “… η καλλιτεχνική παιδεία και η μουσική παιδεία είναι λίγο υποτιμημένες έως και παραγκωνισμένες. Ας γίνει ακρογωνιαίος λίθος αυτό το σχολείο και επιτέλους η πολιτιστική κληρονομιά που φέρει αυτός ο τόπος να ακτινοβολήσει σε όλη την Δυτική Ελλάδα και σε όλη την Ελλάδα. Είναι ένα καινούργιο κτήριο, κόσμημα που θα στεγάσει τους μαθητές μας και θα τους δώσει το βήμα προκειμένου να εκφραστούν, να εκφραστούν κι άλλοι άνθρωποι σε αυτόν εδώ το χώρο ωστόσο ας σκύψουμε λίγο ακόμα και στο παλιό το κτίριο το οποίο έχει σοβαρότατα προβλήματα και θα περάσουμε ακόμα εκεί άλλα δύο με δυόμισι χρόνια. Τα παιδιά έχουν νερά πάνω στο κεφάλι τους και η αυριανή μέρα θα είναι μία μέρα πάρα πολύ δύσκολη για το δικό μας σχολείο εκεί στα λυόμενα. Όσο είναι η Δημοτική Αρχή εδώ και θα συνεχίσει και η επόμενη, θέλω να πω παρακαλώ να σκύψετε σε αυτό το πρόβλημα που υπάρχει ακόμα.

    Χαιρετισμούς απέστειλαν οι βουλευτές κ.κ. Δ. Αυγερινοπούλου (παρέστη η εκπρόσωπός της κ. Αλ. Βύτανου), Μιχ. Κατρίνης και Δ. Καλαματιανός.

    Παρόντες στην εκδήλωση ήταν μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΔΣ κ. Σπ. Βασιλείου, ο πρώην δήμαρχος Γαστούνης Κ. Λούρμπας , αντιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, ο επικεφαλής του Αστυνομικού Σταθμού Βαρθολομιού ως εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ, η πρόεδρος και μέλη του Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου, εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι της αναδόχου εταιρείας «Ιλισσός ΑΤΕ» κ.α.

    Vartholomio mousiko 2

    Vartholomio mousiko 3

    Vartholomio mousiko 4

    Vartholomio mousiko 5

    Vartholomio mousiko 6

  • Το μουσικό όργανο που δυναμώνει το μυαλό και διώχνει τη θλίψη
    Το μουσικό όργανο που δυναμώνει το μυαλό και διώχνει τη θλίψη

    Η ενασχόληση με ένα συγκεκριμένο μουσικό όργανο φαίνεται ότι ενισχύει την ικανότητα επεξεργασίας του εγκεφάλου και βοηθά στη βελτίωση της διάθεσης, σύμφωνα με νέα ερευνητικά δεδομένα

    Ακόμη ένα όφελος από την ενασχόληση με μουσικά όργανα ανέδειξαν ερευνητές σε πρόσφατη μελέτη, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν στο Scientific Reports. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της ομάδας μελέτης από το Πανεπιστήμιο του Bath, η εκμάθηση πιάνου φαίνεται να ασκεί ευεργετικές ιδιότητες στην ικανότητα του εγκεφάλου να επεξεργάζεται εικόνες και ήχους, ενώ βοηθά και στην καταπολέμηση της θλίψης και τη διατήρηση μιας καλύτερης διάθεσης.

    Ειδικότερα, οι ερευνητές έδειξαν ότι αρχάριοι που έκαναν μαθήματα πιάνου για μόλις μία ώρα την εβδομάδα, σημείωσαν, μέσα σε 11 μόλις εβδομάδες, σημαντική βελτίωση στην αναγνώριση οπτικοακουστικών αλλαγών του περιβάλλοντος, ενώ δήλωσαν πως βίωναν λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης, στρες και άγχος.

    Για να καταλήξουν σε αυτά τα συμπεράσματα, οι ερευνητές μελέτησαν 31 ενήλικες, οι οποίοι χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες:

    • μια ομάδα που έμαθε να παίζει μουσική
    • μια ομάδα που άκουγε μουσική και
    • μια ομάδα ελέγχου.

    Τα άτομα χωρίς προηγούμενη μουσική εμπειρία ή εκπαίδευση έλαβαν οδηγίες να ολοκληρώσουν εβδομαδιαίες συνεδρίες μιας ώρας. Καθώς αυτοί οι συμμετέχοντες μάθαιναν να παίζουν μουσική, οι εθελοντές των δύο άλλων ομάδων είτε άκουγαν μουσική, είτε αξιοποίησαν αυτό το χρόνο για να ολοκληρώσουν μια εργασία στο σπίτι.

    Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες από την έναρξη των μαθημάτων, η ικανότητα των ανθρώπων να επεξεργάζονται πολυαισθητηριακές πληροφορίες, δηλαδή εικόνες και ήχους, βελτιώθηκε. Η βελτιωμένη «πολυαισθητηριακή διαδικασία» έχει πλεονεκτήματα για σχεδόν κάθε δραστηριότητα στην οποία συμμετέχουμε, από την οδήγηση και τη διέλευση ενός δρόμου, μέχρι την εύρεση κάποιου σε ένα πλήθος ή την παρακολούθηση τηλεόρασης.

    Μέσω της μουσικής εκπαίδευσης, η οπτικοακουστική επεξεργασία έγινε πιο ακριβής σε διάφορες εργασίες. Όσοι παρακολούθησαν μαθήματα πιάνου, ανταποκρίθηκαν με μεγαλύτερη ακρίβεια σε δοκιμές όπου τους ζητήθηκε να προσδιορίσουν εάν συνέβησαν ταυτόχρονα «γεγονότα» ήχου και όρασης. Αντίθετα, δεν παρατηρήθηκε αντίστοιχος συντονισμός των γνωστικών ικανοτήτων στα άτομα της ομάδας ακρόασης μουσικής ή της μη μουσικής ομάδας.

    Τα ευρήματα αποκάλυψαν, επιπλέον, ότι οι συμμετέχοντες κατέγραψαν μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης, άγχους και στρες μετά την ενασχόληση με το πιάνο. Οι συγγραφείς συμπεραίνουν ότι η μουσική εκπαίδευση θα αποδειχθεί ωφέλιμη στη διαχείριση προβλημάτων ψυχικής υγείας. Σχετική έρευνα είναι υπό εξέλιξη.

    Η γνωστική ψυχολόγος και ειδικός μουσικής, δρ. Karin Petrini από το Τμήμα Ψυχολογίας του University of Bath, εξήγησε: «Γνωρίζουμε ότι η αναπαραγωγή και η ακρόαση μουσικής συχνά προκαλούν χαρά, αλλά μέσω αυτής της μελέτης αποσκοπούμε στο να μάθουμε περισσότερα για τις άμεσες επιπτώσεις που έχει μια σύντομη περίοδος εκμάθησης μουσικής στις γνωστικές μας ικανότητες».

    «Η εκμάθηση ενός οργάνου, όπως το πιάνο είναι μια περίπλοκη εργασία. Απαιτεί από έναν μουσικό να διαβάζει μια παρτιτούρα, να δημιουργεί κινήσεις και να παρακολουθεί την ακουστική και απτική ανατροφοδότηση, ώστε να προσαρμόζει τις επόμενες ενέργειές του. Με επιστημονικούς όρους, η διαδικασία συνδυάζει οπτικά και ακουστικά στοιχεία και έχει ως αποτέλεσμα μια πολυαισθητηριακή εκπαίδευση», εξηγεί περαιτέρω.

    «Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι αυτό έχει σημαντικό θετικό αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος επεξεργάζεται τις οπτικοακουστικές πληροφορίες, ακόμη και στην ενήλικη ζωή, όταν η πλαστικότητα του εγκεφάλου μειώνεται».

    Πηγή: Ygeiamou.gr - Φωτογραφία από Pexels από το Pixabay
  • Κοροβέσης: Σημαντική η ανάδειξη του Ελληνικού Μουσικού Πολιτισμού
    Κοροβέσης: Σημαντική η ανάδειξη του Ελληνικού Μουσικού Πολιτισμού

    Μουσικοχορευτική εκδήλωση από τον Σύλλογο "Η Αγάπη" & την Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας για την προβολή των παραδοσιακών μας μουσικών οργάνων

    Μια ωραία μουσικοχορευτική εκδήλωση διοργάνωσε την περασμένη εβδομάδα ο δραστήριος Σύλλογος Αλληλεγγύης και Προσφοράς "Η Αγάπη" σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στην πισίνα του ξενοδοχείου "Amalias" με κύριο θέμα την προβολή παραδοσιακών μουσικών οργάνων και την χρήση τους στην παραδοσιακή μας μουσική. Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν μέσω προτζέκτορα εικόνες από τα παραδοσιακά μας όργανα, τα οποία ο ελληνικός λαός χρησιμοποιεί από πολύ παλιά για να συνοδέψει το χορό και το τραγούδι του, ενώ η προβολή συνοδευόταν με τις απαραίτητες πληροφορίες για την χρήση τους.

    Όπως τονίστηκε, τα ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα είναι τόσο παλιά , όσο και η παραδοσιακή μας μουσική: για την ακρίβεια , πολλά από αυτά είναι εξέλιξη των μουσικών οργάνων της Αρχαίας Ελλάδας. Γι αυτό και υπάρχει ένα πλήθος μουσικών οργάνων που χρησιμοποιούνται τόσο στη νησιώτικη , όσο και στη μουσική στη στεριά, όπως η λύρα, το νταούλι, ο ζουρνάς, το κλαρίνο , το ούτι , το κανονάκι , ο ταμπουράς και αυτά είναι μόνο ελάχιστα από την τεράστια ποικιλία λαϊκών μουσικών οργάνων που αριθμεί ο Ελληνικός Μουσικός Πολιτισμός. Άλλωστε, οι πολιτιστικοί και επιμορφωτικοί σύλλογοι της Ηλείας που διαφυλάττουν και προβάλλουν την παράδοσή μας, στις περισσότερες χορευτικές τους εκδηλώσεις, έχουν ζωντανή μουσική με παραδοσιακά όργανα. Μετά την παρουσίαση, ακολούθησε δείπνο και χορός με ζωντανή μουσική. Α

    πό την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Κοροβέσης συνεχάρη το Σύλλογο “Αγάπη” για την δράση του και την πολύτιμη προσφορά του, όπως και για την σημαντική πρωτοβουλία παρουσίασης της ιστορίας και χρήσης των παραδοσιακών μας οργάνων, που αποτελούν σημαντικό κεφάλαιο του Ελληνικού Μουσικού μας Πολιτισμού. Τέλος τόνισε, ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συνεχίζει να στέκεται στο πλευρό των συλλόγων, αρωγός του σημαντικού τους έργου στον πολιτισμό, την παράδοση, τον αθλητισμό και την διατήρηση και προβολή των ηθών και εθίμων της Ηλείας.

    koro mousikox ekdilosi amalias 2

    koro mousikox ekdilosi amalias 3

    koro mousikox ekdilosi amalias 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: «Μία ημέρα στις Νότιες Θέρμες της Ολυμπίας»
    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: «Μία ημέρα στις Νότιες Θέρμες της Ολυμπίας»

    Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας σε συνεργασία με την Δ/νση Συντήρησης Αρχαίων & Νεώτερων Μνημείων του ΥΠΠΟΑ υλοποιεί το έργο «SUB 7.3.2 Ολυμπία: Αποκατάσταση και Συντήρηση συγκροτήματος Νότιων Θερμών» που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0.

    Με αφορμή το ανωτέρω έργο η ΕΦΑ ΗΛΕΙΑΣ, σχεδίασε, οργάνωσε και υλοποίησε από τις 23 – 25/05/2023, εκπαιδευτική δράση για τους μαθητές των τάξεων Γ΄-ΣΤ΄ Δημοτικού με σκοπό τη γνωριμία τους με το μνημείο και τη βιωματική προσέγγιση των βασικών σταδίων εργασίας ενός αρχαιολογικού έργου, όπως η ανασκαφή, η συντήρηση και η ανάκτηση αρχαίων τοιχοδομιών.

    Οι μικροί μαθητές, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε τους εκατό (100), μυήθηκαν στην τεχνική και στη μεθοδολογία της ανασκαφής, στην insitu (επί του πεδίου) διαδικασία συντήρησης καθώς και στην αρχιτεκτονική προσέγγιση δομικής αποκατάστασης αρχαίων τοιχοποιιών.

    Στο τέλος του προγράμματος απονεμήθηκε στα παιδιά «δίπλωμα» ως αναμνηστικό της συμμετοχής τους στο ανωτέρω πρόγραμμα.

    Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τους αρχαιολόγους Χρίστο Λιάγκουρα και Αγγελική Τσίγκου, την αρχιτέκτονα-μηχανικό Παναγιώτα Δημουλιά και τις συντηρήτριες, που εργάζονται υπό την εποπτεία της Δ/νσης Συντήρησης Αρχαίων και Νεώτερων Μνημείων του ΥΠΠΟΑ, Πετρούλα Κυριαζή και Όλγα Πετροπούλου. Στη σχεδίαση του αναμνηστικού διπλώματος συνέβαλε η σχεδιάστρια Αντωνία Ζαχαροπούλου. Η υλοποίηση της δράσης δεν θα ήταν εφικτή χωρίς τη συμμετοχή των εργατοτεχνιτών του έργου, Κωνσταντίνας Καλατζή, Νικολάου Κατσαϊδώνη, Αντρέα Κασκούρα, Χαρίλαου Κράππα και Ηλία Λεβεντούρη.

    Ευχαριστούμε την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης Π.Ε Ηλείας, τα σχολεία που έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα, τους εκπαιδευτικούς καθώς και τα παιδιά για τη συνεργασία τους.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο